lørdag den 12. september 2009

Hot yoga og leg med lego...

Jeg synes lige I skal se, hvordan det er at gaa paa business school herovre i USA:

http://www.youtube.com/watch?v=PP_HIvWHnc

Optagelsen stammer fra en oevelse vi havde i 'operations' i torsdags. Vi skulle lege fabrik, hvor produktet var en legofigur (gazogle), som vi over tid skulle se om vi kunne lave mere efficient og med lavere omkostninger. Formaalet var at vi skulle indse nogle af de principper der ligger til grund for lean-modellen, som japanske Toyota var den foerste til at bruge. Fredagens 'operations' time gik saa med at snakke om vores oplevelser/indsigter og det hele var faktisk meget spaendende. Jeg har f.eks laert en del japansk (kanban, shitsuke, kaizen, muda, mura, muri og jeg kunne da blive ved).
Torsdag havde vi ogsaa besoeg af en fyr fra Progressive Insurance og en fyr fra Google - begge to fra de respektive marketing afdelinger. Vi hoerte lidt om hvor svaert det kan vaere at saelge brugerspecifikke produkter: Progressive's nyeste produkt indenfor bilforsikring er en lille elektronisk dims man saetter i sin bil, som saa kan maale hastighed, antal haarde ombremsninger, tid paa dagen og andet godt. Det kan alt sammen bruges til at nedsaette forbrugerens risikopraemie. Derudover fik vi et indblik i hvordan det at et firma udbyder sine produkter til 0 $ rent faktisk ender med at give dem en solid profit: Google tjener over 95% af deres penge paa reklamer. Alle de andre tjenester de udbyder er kun til for at oege kendskabet til Google's soegemaskine og skabe brand value ;-)

Naa, nok om skole. Det har vaeret loerdag i dag og det betyder fridag (ugens eneste). Jeg har taget den lidt med ro, handlet ind og ikke mindst svedt som et svin. Min italienske veninde, Irene, lokkede mig med til 90 min hot yoga og jeg skal da lige love for at der var varmt! Damn det var hot! Der er aabenbart en pointe i at opvarme et lokale til saunaagtige tilstande, hvorefter det saa forventes at folk skal kunne lave fysiske udfoldelser... Jeg benyttede mig af min staedighed og stod igennem hele showet, men det holdt sku lidt haardt til sidst ;-) Jeg skal selvfoelgelig proeve det igen, det er klart!

Jeg kan i oevrigt se, at en af mine 13 kaere, faste laesere har fundet ud af kommentere paa mit sidste indlaeg! Det er saadan det skal vaere! Interaction is the shit - keep it up cool cat ;-)

Nu vil jeg tage til foedselsdagsfest! Hej!

1 kommentar:

  1. Ja, og jeg skal da ikke være bleg for at gøre det igen..!

    Intet som lidt lære om lean...-det er immervæk lettere at føre ud i livet når man er en fabrik fyldt ned robotter der kan arbejde 24-7..:)

    cool cat, husk nu at se tennis!!

    SvarSlet